ما برای شما توضیح دادیم که تبلیغات دیجیتال چیست و با انواع تبلیغات دیجیتال و نمونههای آن آشنا شدید. ما به شما خرید اکانت گوگل ادز را توصیه میکنیم. گوگل ادز ( Google Ads) یک بستر تبلیغاتی با پرداخت هر کلیک (PPC – Pay Per Click) است. از جمله امکاناتی که گوگل برای افزایش نرخ کلیک در اختیار کاربرانش قرار داده افزونه های تبلیغاتی هستند. شما با قرار دادن اپلیکیشن خود داخل گوگل پلی استور، میتوانید از گوگل بخواهید، آن را در تمام وبسایتها و اپلیکیشنهای شبکه نمایش مناسب کسبوکار شما، تبلیغ کند و به ازای هر نصب اپلیکیشن هزینهای از شما دریافت کند. فیس بوک به برندها اجازه میدهد تا با اجازه دادن به تیم بازاریابی برای دسترسی به مخاطبان هدف مشابه با مشتریان؛ پلت فرم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) خود را در سایت وارد کنند.
در صفحه فرود (Landing Page) هم سعی کنید آنچه را که در تبلیغ خود گفتهاید، به خوبی منعکس کنید و به بازدید کننده راهنمایی روشنی در مورد چگونه پیدا کردن آنچه جستجو کرده، بدهید. به طور کلی تبلیغات آنلاین بهتر میتواند جامعه مورد نظر شما را مورد هدف قرار دهد. گوگل ادسنس به انگلیسی Google AdSense، یکی از سرویسهای رایگان تبلیغاتی گوگل است که به ناشران تبلیغ در Display Network اجازه میدهد تا تبلیغهای متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چند رسانهای که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی وبسایت خود قرار دهند و از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنند. اما بر اساس تجربه، بیشتر مدیران وبسایتها به CPM بیشتر توجه میکنند زیرا با تمرکز بر روی آن نه تنها ترافیک وبسایت خود را افزایش میدهند، بلکه رتبه سایت خود در نتایج جستجو را نیز بهبود میبخشند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، تفاوت این دو نوع از تبلیغات محتوا محور ادسنس، تنها در همین بخش CPC و CPM است.
آژانس بازاریابی دیجیتال لاوان تاکنون برای پروژههایی از جمله همایش فرصتهای سرمایهگذاری توسط هلدینگ مالی سینا، شرکت فالنیک و همینطور فروشگاه اینترنتی خوگر کمپین گوگل ادز برگزار کرده است. روشهای مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات برند شما وجود داره. شرکت لاون تا کنون برای شرکتها و برندهای معتبر مختلفی اقدام به طراحی سایت کرده که با افزایش بازدید مخاطبان هدف این سایتها رو به رو شده است. نیازی که روزانه توسط میلیونها کاربر در گوگل جستجو میشود و تنها چیزی که شما نیاز دارید، این است که بتوانید سایت خودتان را در میان نتایج گوگل در صفحه اول بگنجانید. حتی اگر امروز صبح بوده باشد به میلیونها نفر دیگر که همان نشریه را خواندهاند فکر کنید. تبلیغات روزنامهها، مجلات، تلویزیونها و حتی رادیو و یا سایر روشهای تبلیغات آفلاین ممکنه مؤثرتر به نظر برسند چون در یک لحظه به هزاران یا حتی میلیونها نفر میرسند. برای مثال کاربری به سایت شما (از طریق تبلیغ گوگل) وارد می شود و می خواهید قبل از خارج شدن از سایت مثلاً فایلی را دانلود کند (فایل خاصی که در نظر دارید و می تواند تعداد متغیری داشته باشد) بدین منظور میتوانید درون سایت گوگل ادز این هدف را تعیین کنید و به ازای هر دانلود فایل مبلغی را پرداخت کنید.
حتی اگه کارتون رو تازه شروع کردین و کسبوکار نوپایی دارین و میخواین پتانسیل فروشتون رو افزایش بدین تنها راهی که میتونه این مکان رو براتون فراهم کنه همین تبلیغاته. در این مقاله در مورد انواع تبلیغ در گوگل چیست؟ جا دادن محصول: این روش از انواع تبلیغ به گونهای انجام میشود که در آن هیچ گونه اشاره مستقیمی به محصول یا سرویس مورد تبلیغ نمیشود. تبلیغات یوتیوب؛ در تبلیغات یوتیوب از طریق تبلیغات ویدیویی، این تبلیغات به مخاطبان جامعه هدف ارائه میشود. به احتمال زیاد میدانید که گوگل مالک یوتیوب است. این رقم قابل توجهی است که میتواند میل شما برای استفاده از تبلیغات یوتیوب را افزایش دهد. برای مثال ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ لاوان، در کمپین سمپلینگ نوتلا ، در لوکیشنهای مختلف به توزیع صبحانه رایگان در میان علاقه مندان نوتلا پرداختیم و با فیلمبرداری از این رویداد در روزهای مختلف، این ویدیوها را در صفحه آپارات نوتلا به اشتراک گذاشتیم که درحدود ۲۱۸۰۰ بازدید از این ویدیوها صورت گرفت. به عنوان مثال، یکی دیگر از روشهای ترویج کمپین تبلیغاتی فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش در بازه زمانی مرداد و شهریور ۱۳۹۸، انتشار پستهای تبلیغاتی متنوع در بیش از ۱۶۰۰ کانال تلگرامی که در مجموع حدود ۵۴۲٫۳۰۰٫۰۰۰ نفر عضو داشتند بود.
همچنین در اینستاگرام نیز پستهای تبلیغاتی متنوع در بیش از ۶۰۰ پیج منتشر شد که در نهایت ۱۶٫۸۹۷٫۱۳۰ نفر این پستها را مشاهده کردند. از جمله این موارد است. بهینه سازی سایت یا همان سئو سایت یکی از بهترین و ارزانترین روش های دیجبتال مارکتینگ است. آیا لندیگ پیج یا صفحه فرود کاربر برای تبدیل بهینه شده است، آیا از همان کلمات کلیدی استفاده می کند؟ انواع مختلفی برای دسته بندی وجود دارد، به این صورت که شما می توانید تعیین کنید تبلیغات شما فقط نیاز یک گروه خاص از مخاطبان است. محتواهای اقتصادی، بیمه و پزشکی سه دسته از پرسودترین موضوعات مورد توجه در گوگل ادسنس به شمار میروند و گوگل بیشترین پول را بابت آنها پرداخت میکند. این دسته از تبلیغات رو دسته زیادی از آدمها میبینن. این بدان معناست که ممکنه در نهایت برای یک کمپین تبلیغات آفلاین که دارای ROI اسمی است هزینه زیادی صرف کنید. چاپ مربوط به مجلات؛ روزنامهها، بیلبوردها و حتی جزوات است.
تبلیغات چاپی ممکنه یک نوع بازاریابی سنتی باشد؛ اما بر خلاف همتایان دیجیتالی از مسدود کنندههای تبلیغات مصون میمانند. پس خیلی مهم است در چنین دنیایی، کسبوکارتان با جدیدترین اطلاعات دیجیتالی همسو باشد؛ زیرا شما میخواهید بهواسطه جدیدترین ابزار، بیشترین درآمد را کسب کنید. درآمد حاصل از گوگل اَدسنس چقدر است؟ درآمد حاصل از این تبلیغات که گوگل مدیریتشان میکند، از راه per-click یا per-impression است. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما تأیید شده است و لیست چک لیست شده در بالا را دنبال کنید تا وب سایت خود را برای سئو محلی بهینه کنید. تبلیغات دیجیتالی یا تبلیغات آنلاین به تبلیغاتی که در کانالهای مبتنی بر اینترنت از جمله وب سایتها، تبلیغات گوشی همراه، شبکههای اجتماعی (تبلیغات فیس بوک؛ لینکدین، اینستاگرام و توییتر)، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و ایمیل مارکتینگ اشاره دارد. روشهای تبلیغات آفلاین عمدتاً شامل بازاریابی سنتی است. اما خوشبختانه این مساله را آژانسهای بازاریابی با ثبت شرکت در کشورهایی مثل ترکیه، امارات و… خیلی خوبه که آدمهای زیادی این نوع تبلیغات رو میبینن، اما نمیتونیم تضمین کنیم که آدمهایی که مدنظر ما هستن مخاطب این تبلیغات باشن. در این مقاله ما هر دو نوع تبلیغات را با تمرکز بر تفاوت تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین بررسی خواهیم کرد اما قبل از آن هر مورد را تعریف خواهیم کرد و مزایا و معایب آنها را بیان خواهیم کرد.
هزینه بهازای هر کلیک (CPC) یک نوع مدل قیمتگذاری برای تبلیغات پولی است که در آن تبلیغکننده بهازای هر کلیک روی تبلیغ، هزینهای را به گوگل میپردازد. به عبارت دیگر وقتی کاربر بر روی لینک کلیک می کند و وارد وب سایت شما می شود، از اکانت شما هزینه کسر می گردد. فامین ادز از طریق تبلیغات گوگل این امکان را برای کسب و کار شما فراهم می سازد که با بهینه سازی محتوای سایت خود، در صفحه اول و نتایج نخست گوگل قرار بگیرید و عموم مردم را با خدمات و محصولات خود آشنا سازید و به نتایج خوشایندی دست پیدا کنید.
با این حال، توضیح مختصر و ساده راجع به کمپین میدهیم: کمپینها در گوگل ادز شامل مجموعهای کلمات کلیدی و متن تبلیغ هستند که یک سری تنظیمات را باید برایشان تعریف کنید. هرچند ممکن است این واسطه برای او خوشایند نباشد. در این هنگام از شرکتهای واسطه برای پرداخت مبلغ کمک میگیرند. در واقع، برخی از بهترین ایدههای تبلیغات آفلاین از این چالش رنج میبرند. شبکه نمایش گوگل موسوم به GDN، به تنهایی به بیش از ۸۰% کاربران در ایالات متحده دسترسی دارد. اگر در ایالات متحده هستید ، می توانید یک کد کوپن 150 دلاری را برای تبلیغ رایگان در Google Ads درخواست کنید.
داشتن رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل علاوه بر کسب اعتبار برای یک تجارت، به معنی فروش بیشتر محصولات نیز هست. این کلمات، کلماتی هستن که بیشترین سرچ رو در گوگل دارن و در ازای جستجوی اون در بالای نتایج گوگل نمایش داده میشن. به عبارت بهتر مدیران وبسایتهای مختلف از این راه کسب درآمد میکنند. میتوان گفت که گوگل ادز، بزرگترین شبکه تبلیغات کلیکی (PPC) موجود است که صاحبان کسب و کار، از آن برای هدایت ترافیک به وبسایتهای خود استفاده میکنند. اگر به وبسایتهای معروف انگلیسی زبان مراجعه کرده باشید، متوجه تبلیغات بنری یا ویدئویی در گوشه و کنار آنها شدهاید. شرکت لاوان همچنین تعرفه تبلیغات را جهت شفاف سازی برای شما ارائه کرده است و شما با توجه به بودجه تبلیغاتی خود هر پنلی که میخواهید را میتوانید، انتخاب کنبد. برای اینکه تبلیغات شما موثر تر واقع شود و هزینه ای که پرداخت کرده اید به سود تبدیل شود به موارد زیر دقت کنید. تا اینجا به 7 مزیت برای تبیلغات در گوگل اشاره کردیم، اگر میخواهید کمپین های خود را بهینه سازی کنید مقاله بهینه سازی گوگل ادز را مطالعه نمایید. برای آنکه بدانید مزایای تبلیغات دیجیتال چیست باید با هدف تبلیغ در گوگل ادز آشنا شوید.
در این پست به مقایسه تفاوتهای تبلیغات آنلاین با تبلیغات آفلاین پرداختیم. با این حال، تبلیغات چاپی در روزنامهها و مجلات همچنان باعث ایجاد آگاهی و فراخوان برند میشود. هرچقدر تجربه کاربری را بهطریق علمی و فنی بهبود ببخشید، به تثبیت جایگاه برند خویش کمک کردهاید و این بهمعنای فرصت فروش و سود بیشتر خواهد بود؛ لیکن استفاده از مهارتهای لازم برای طراحی و اجرای بهترین تستهای A/B یا اصلاح استراتژی تبلیغاتی، تشخیص رابطه معیارها و امتیازات در گوگل و نحوه اصلاح آنها امری است که جز با دانش و تجربه میسر نمیشود. با تبلیغات در گوگل ادز میتوانید با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به سرعت در جایگاه مناسب و اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید. کمپین سرچ، صفحه وب سایت شما را در جایگاه مناسبی از نتایج گوگل به کاربران پیشنهاد میدهد.
Facebook Pixels مجموعه متنوعی از گزینههای ردیابی به روز را برای همه بازاریابان دیجیتال بهترین تبلیغ در گوگل فراهم میکند. شاخصهای مختلف و متنوعی هستند که به شما اجازه میدهند به تحلیل تبلیغات گوگلی خود بپردازید. Google AdWords به شما کمک میکند تا تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل کنید. ردیابی Google AdWords را تنظیم کنید تا بر روی تبدیلهای خود نظارت داشته باشید. وقتی متوجه میشوید که Google AdWords شما به اندازه کافی بازدید را نشان نمیدهد میتوانید روز استراتژی کلمه کلیدی؛ نسخه اصلی یا تصاویر کمپین خودکار کنید. به این ترتیب، گوگل به صورت خودکار این بخشها را با تبلیغات مرتبط با محتوای شما پر میکند و زمانی که کاربری بر روی تبلیغات موجود در وبسایت شما کلیک میکند بخش زیادی از مبلغ آن به شما تعلق میگیرد. زمانی که شما این تبلیغات را در صفحات مورد نظر خود قرار میدهید، گوگل ادسنس به طور خودکار تنها زمانی این تبلیغات را به مخاطب نشان میدهد که از تجربه کاربری خوب تبلیغ مطمئن باشد. در روش نخست، بازدیدکنندگان وبسایت و در روش دوم، تعداد کلیک بر روی تبلیغ مورد توجه قرار میگیرد. حتی اگر این وبسایت ترافیک متوسطی دارد و یا در حال حاضر کاربرد خاصی برای شما ندارد، می توانید از طریق گوگل ادسنس، از این وبسایت درآمدی، هرچند اندک، به دست آورید.
آژانس راتین نیز به همکاری با این تیم خوش فکر و سرزنده افتخار می کند. علاوه بر این تبلیغاتی که انتخاب میکنین باید مقرون به صرفه باشه و با محصولی که دارین متناسب باشه. تبلیغات آنلاین: از سوی دیگر تبلیغات دیجیتالی میتواند مقرون بهصرفهتر از تبلیغات چاپی باشند چون اکثر آنها هزینه را به ازای هر هزار نمایش (CPM) یا هزینه هر کلیک (CPC) محاسبه میکنند. این هدفگیری میتواند به صورت CPC (پرداخت به ازای کلیک) یا CPM (پرداخت به ازای بازدید) باشد. اغلب وب سایت هایی که در حوزه های پرسرچ فعالیت دارند میزان هزینه به ازای هر کلیک (CPC) بالاتری باید برای تبلیغات خود بپردازند. به بخش Ads Manager بروید و روی Assets کلیک کنید و Pixels را دنبال کنید. به طور مشابه لینکدین؛ به بازاریابان اجازه میدهد تا گروههای خاص مخاطبان را با فیلتر کردن نام و اندازه شرکت؛ صنعت، ارتباطات، دنبال کنندگان؛ عنوان شغل، عملکرد شغل، سابقه کار و تجربه مورد هدف قرار دهند. در واقع، کسانی که تبلیغات خود را برای نمایش در اختیار گوگل قرار میدهند میخواهند تبلیغشان برای افرادی که واقعاً به دنبال محصولشان هستند، به نمایش گذاشته شود. اما اگر شما تازه شروع به کار کردین و یا به دنبال رسیدن به فردی جدید هستین، پرداخت آگهیهای تبلیغاتی به شما کمک میکنه به پتانسیل خودتون برسین.